Ünnep van

Csörög az ébresztő!!!!!

Hidegvérű NINJA módjára azonnal kíméletlenül elvágom a hang torkát, nehogy a párom felkeljen és hallgassam a műsort: „Már megint peca…” stb. stb. Mint a macska belopózom a fürdőszobába és magamra zárom az ajtót. Belenézek a tükörbe, ma sem lettem szebb. Jobbra tekintek, kis mosoly ül ki az arcomra. Bizony tegnap volt akkora lélekjelenlétem, hogy összepakoljam a reggeli cuccaimat, így nem kell razziázni a lakásban. Felveszem gyorsan a jelmezem, indulás. Lebotorkálok a lépcsőházban, „A barátom már vár reám!”.

Az vigasztal, hogy a fittség csírája rajta sem látszik. Mekkora mazochista barmok vagyunk, hogy ezt hétről hétre mindig eljátsszuk…

Beülök az autóba, ránézek Petire, meg sem szólal, csak bólint. Fordul a kulcs, nyomás a csónakházba. Vendégünk lesz, igyekeznünk kell, indulásra készen kell lennünk mire, befut a mesterember. Az út már fel sem tűnik, annyira megszokott, rutinszerű. Kiérve a hajókhoz már pezseg az élet. Rángatják a motorokat, merik a vizet, megy az egymás ugratása.

Rendezzük gyorsan a teknő ügyeit. Csontig hatoló hideg van, így villám gyorsak vagyunk a saját érdekünkben. Duruzsol a Honda, zsebben a kéz, mi baj lehet? Tetőzik a Duna, jók az előjelek!

Annál is inkább, mivel feltűnik a távolban a rutinos vetélytárs. Ha ő is indul, akkor ebből verseny lesz. Pár szót beszélünk, de jellemzően csak a „vérszívás” megy, természetesen az udvariasság határain belül. Közben barátunk, mint valami rossz sherpa, csoszog a csúszós deszkákon az irányunkba. 2 táska 2 bot, csak a szeme látszik a maszk alól. Egy hétre jött, nézünk össze Petivel derülten?

Üdvözöljük Balázs barátunkat, becuccolunk. Egyből a kávét emlegeti, szóval neki se esett jól a reggel. Kifutunk, út közben megbeszéljük hova is menjünk.

Kősüllő a célhal, így egy egyszerű, de élményekben gazdag pályát választunk, elvégre ma vendégünk van.

Csendben megközelítjük a helyet, le a horgonyt és már az első Slim Jim csobban a vízben. Balázs, első dobásra már húzza is a halat.

Egy kis fogas. Mire visszaengedi, Peti kontrázik. Ő is a Slim Jim-et dobálja, jön is a másik kis süsü. Megy az ugratás, 1:1:0.

Mivel mindenki gumihalazik, inkább rápróbálok egy Tricky twisterre, sok jó halat adott már. Próbálom megtalálni a tempót, de mire feleszmélek már 2:2:0 az állás. Váltok fejet, méretet, formát. Semmi, semmi, semmi. Kezd frusztrálni a helyzet, Balázs persze látja is, és szúrkálja a finomabbnál finomabb késeket. A kegyelemdöfést az adta meg mikor már szégyenszemre én is felrakok egy Jim-et és megszólal. „Tomi már úgy látom, halat akar fogni, felrakott egy csalit is végre!” Szépen szedegetik a fiúk, csak csipeget a hal sajnos, de beugrott Balázsnak két csuka és egy szebb süllő is.

Peti picit leszakadozva, tartja a tempót kis süllőkkel operálva. 4:3:0. Igen 0, semmi sem megy, kezdem is elengedni a napot, hogy ezt ma nekem nem kell erőltetni. Nem élesek a dobásaim esik szét a tempóm, fogy a kreativitás. Már a többiek sem szívatnak, látják, hogy végem. Balázs még egy komolytalan beszólással összetöri Peti lelkesedését is. „Na, ezt figyeld, balin!”. Eldobja, a csalit ráhúz 2-3-at, és durr, ott a balin. Nem hiszünk a szemünknek, ennek a gyereknek minden összejön.

Csorgunk helyről helyre, de elcsendesedik az ütések száma. Lassan mindenki érzi, hogy ez a peca lecsengett. Aztán hírtelen BÁMM, erős húzás, elvitte valami a Tricky Grups-t. Pumpálom, érzem, hogy nem nagy, de azt is tudom, hogy ezt nem engedhetem el. Itt a becsületem a tét! Lassan, a zöldeskék víz mélyéről alakot formál az áldozat. Egy kis csuka.

Hála istennek jól akadt. Játszok, vele egy picit majd mikor már elfárad, én megnyugszom, és szépen megköszönöm a megmentőnek a közreműködést, lassan komótosan elúszik…

Lealáztak a srácok, de egyszer fenn egyszer lenn. Lesz ez még fordítva is. Kellemes kis peca volt, jó társasággal, élményekkel. Várunk vissza egy revansra kolléga. :)